有暴力行為可以點做?

我媽間房黎左個新婆婆,都係中風後入院舍的,啱啱嚟冇咩嘢,但嚟左一段時間之後,佢開始發脾氣、爬床,於是佢身上著多左一件安全衣,綁在床上、綁緊在輪椅上。每天掙扎,佢嘅情緒變得越來越暴躁,鬧人、扯護理員頭髮,甚至連屋企人都打,其實入面包含左好多情緒紓解唔到。婆婆脾氣大,扯過護理員頭髮之後,護理員對婆婆有戒心,言語之間總是覺得婆婆好麻煩,不太情願接觸婆婆做護理。其實婆婆點會聽唔明,佢開始唔食野。每一晚放工時間都會見到婆婆屋企人嚟探佢,雖然屋企人對住婆婆打不還手、鬧不還口,算好有耐性,但屋企人好頭痛,唔知點算,佢地話婆婆病之前都唔係咁,唔會打人唔會鬧人,而家性情大變。

網絡圖片
於是佢身上著多左一件安全衣,綁在床上、綁緊在輪椅上。每天掙扎,佢嘅情緒變得越來越暴躁,鬧人、扯護理員頭髮,甚至連屋企人都打,其實入面包含左好多情緒紓解唔到。

走過嘅路如此相似。

於是我叫婆婆屋企人搵下婆婆咩原因咁嬲,搵到原因有助紓緩情緒。可能唔習慣院舍生活?可能唔中意俾野綁住?可能身體唔舒服?佢地有可能表達能力低左,有的感覺唔識講出黎,就不斷發脾氣(按此參考處理認知障礙症暴力行為小貼士)同時,如果婆婆情況持續,就要在覆診時要同醫生講返,而覆診最好由屋企人親自帶,因為陪診員只係負責帶婆婆睇醫生,唔係好清楚婆婆嘅情況,所以想婆婆在短短幾分鐘嘅覆診有準確診斷,屋企人一定要在場。同時,亦可以帶婆婆做認知障礙症檢測,報告有助醫生評估個案。後來,婆婆被轉介到老人精神科,而穩定情緒過程也曾經反反覆覆,開始時情緒比往日更差,但經過幾次藥物調整後,終於有改善,婆婆同護理員嘅關係亦有所緩和。

認知障礙症伴隨患者有行為及情緒問題,好普遍,而如果患者情緒極度不穩定、出現暴力行為(包括言語暴力)、有猜疑幻覺,而且頻繁出現,好大機會需要以藥物治療控制。經驗係服藥之後,發脾氣嘅情況會改善,變得平靜一點,但有時候情緒亦有可能被壓得好低,變得面無表情、唔中意講嘢,有機會好似從一個極端走到另一個極端,藥物亦有可能出現副作用,屋企人要留意患者情緒和表現,紀錄下來,方便醫生作出調整,如果緊急有需要就打電話提早覆診期。

住屋企?住院舍?

認知障礙症情緒極度不穩定、出現暴力行為唔單止在院舍發生,住屋企亦有機會發生,患者嘅用語言攻擊屋企人、鬧人、打人會令同住嘅屋企人好灰、知點做,試諗下:患者嘈成晚,大家都無覺好瞓,而屋企人第二日仲要返工,返到無精神,放工返到屋企又要面對患者言語或身體暴力,咁大壓力就會萌生送患者去院舍住嘅念頭,「送佢去院舍住,無謂大家都辛苦」,亦係好普遍好正常嘅想法。但如果屋企人可以保持冷靜,改變溝通方式,了解患者咩原因咁嬲,紓緩到情況,生活質素就可以大大改善。如果唔處理好個問題,其實去到邊都一樣,唔好諗住「送佢去院舍住」問題就會少左啊!有問題要請教返醫生先係最好嘅方法。

一齊增進說話技巧啦!今次睇呢條片重點係睇佢地點樣溝通,我地由1:16秒睇起,當患者好嬲,睇佢係點樣紓解患者情緒,去片!

睇完。講句唔關事既,做人新抱甚艱難啊!XD

好,返返黎。偌然情緒漸漸得到改善,就可以調整生活節奏,並開始非藥物治療,長遠減少患者對藥物嘅依賴。食咁多藥始終唔好。首先係調整生活作息:重點好好飲水、好好食飯、好好痾屎,按此參考。其次係用非藥物治療形式改善情緒、認知。

有暴力行為可以點做?
分享此文:

You May Also Like