幾個不可不知嘅簡易認知訓練,屋企輕鬆做到!

每日玩遊戲係好重要嘅認知訓練

阿媽每天返日間中心都會做運動同玩遊戲。唔好睇少玩遊戲,每日玩遊戲係好重要嘅認知訓練,可以鍛煉集中力、記憶力和解決問題的能力,日日玩仲可以改善思維,人都醒目啲。

分銀仔喺個好簡單嘅認知遊戲,訓練專注力、記憶力

傳統嘅訓練媒介有紙和筆、桌面遊戲或電腦程式等等。上圖介紹的分銀仔遊戲,就係一個十分簡易嘅桌面遊戲。各大機構亦印刷左不同的紙牌、遊戲,方便大家買黎玩。例如:腦玩童俱樂部東華「智晴寶」認知障礙症訓練教材套

而我今篇文章主想介紹幾個在家用 I-pad 可以做到的認知訓練!(本文統粹分享心得,不代表專業)下文主要介紹由 IOS App Store下載的遊戲,用緊android嘅朋友可試下去google play搵下有冇類似嘅應用程式。

玩得好專心!不同的遊戲和方法,只要願意努力,還是可以一點點進步呢!

六藝智趣

第一次接觸用平板電腦玩認知遊戲就係「六藝智趣」呢個App,由香港認知障礙症協會開發。遊戲設計好local,有麻雀、用港幣數錢計數等等,有不同難度可以選擇。不過遊戲題目唔多,好快就玩曬。但自從我部 I-pad 系統更新左,就再用唔到呢個app了。此app未能支援搭載 iOS 11 或以上版本的裝置。

腦退化一按知

又一本地app,由賽馬會耆智園開發,入面有「健腦遊戲」可以玩。就遊戲黎講,有考記憶力遊戲、拼圖、邏輯推理、心算,個遊戲幾有心思,幾富挑戰性,可以自設難度。

同樣除了遊戲,有介紹認知障礙症嘅知識、搵幫手有咩社區資源、自我評估等等,算係一個大包圍嘅App,資源幾方便可以搵到。不過,用 I-pad界面會少少細。

MagicsterApp

返老還童,細路仔玩嘅遊戲例如拼圖、配對、填色、好適合畀認知障礙嘅老人家玩。MagisterApp是一個兒童遊戲的開發者,其下有很多不同主題、不同挑戰的遊戲。I Pad只要夠空間,可以下載幾個不同的遊戲,免費下載的,但如果想係個app入面玩多幾關,就要畀錢買。只要在App Store搜尋MagicsterApp,就會找到這個開發者設計嘅不同遊戲。

MagicsterApp還有很多不同的遊戲,呢度就不逐一舉例了。大家可以自己發掘一下。

舒爾特方格

呢個app本身用黎訓練專注力和快速閱讀,有唔同的難度可以揀,2X2去到10X10方格,方格可以選擇不同嘅配色,用黎畀我阿媽玩就可以練下反應、速度、注意力、數數字的能力。尤其是數數字,係一個好好嘅訓練。

Sago Mini 遊戲世界

Sago Mini 一個app入面有三十幾款遊戲,遊戲種類繁多,有解難遊戲、情境遊戲、探索遊戲、創意遊戲、音樂遊戲,色彩繽紛,配上音樂聲效,十分吸引。

遊戲的主題亦十分生活化,例如探訪朋友的家,有不同的活動一齊做;學習不同的使用工具;開車到城市、樹林遊覽;坐潛艇到深海看魚、坐火箭去太空探索;到咖啡室坐一坐,又或者了解一下動物園有什麼動物、機場有什麼設施和人,又或者到熱帶去渡假嘆世界等等⋯⋯

本身Sago Mini是一個為2-5歲學前兒童設計的遊戲,而對認知障礙症來說,好適合畀中度至嚴重的老人家玩,絕對係一個可以激活大腦的遊戲app,訓練邏輯思考,也可算是另類的感官刺激。一app在手,包羅萬有。下載試用之後,係我唯一有付費購買嘅遊戲app。

認字App

認字、閱讀、發聲朗讀,保持腦部積極運用,這類鍛練腦筋練習,都有助保持記憶力。

只要隨意在App Store搜尋「認字」/「識字」就有很多認字app可以下載。

讀新聞、天氣預報

閱讀可以保持記憶力之餘,朗讀可以保持說話和吞嚥能力良好。除左識字卡之外,在平板電腦閱讀新聞、天氣報告,可以節省列印紙張更環保,如果字體太小,也可以用手指隨意拉大。朗讀天氣預報,讀日子、時間、氣溫,可以畀阿媽知道今日係何年何月何日,亦可以知冷暖,是不錯是現實導向練習。

背唐詩

除左讀新聞、天氣預報,亦開始教阿媽背唐詩。點解會揀背唐詩?因為唐詩有節奏感,琅琅上口,訓練說話吞嚥有幫助,而且唐詩有豐富的畫面,可以增加大腦的想像力。背誦加強記憶力,本身以為阿媽背唔到唐詩,但一日背一點,依家即使隔日再問,佢都可以背得出來。

大腦需要每天練習,才能保持精靈敏捷。以上分享左不同的遊戲和方法,只要願意努力,還是可以一點點進步呢!

幾個不可不知嘅簡易認知訓練,屋企輕鬆做到!
分享此文:

You May Also Like