覆診見醫生,真係好似一場問答比賽

香港人去到邊都要排隊,搭車要排隊、食飯要排隊、俾錢要排隊、申請居屋要排隊、睇醫生梗係要排隊啦。

公立醫院專科覆診大堂人頭湧湧是常事,從以前冇輪椅等候區,到而家輪椅太多有時泊唔落;從以前等一個鐘,到而家等最少等兩個鐘;從以前五個月覆一次診,到而家九個月或一年覆一次。每一次覆診見醫生,由入房門到行返出房門只係得幾分鐘。

公立醫院專科覆診大堂人頭湧湧。

我媽已經唔係好表達到自己個感覺,短期記憶等於咩都唔記得。

通常醫護非常忙碌,無停手,醫生問左有冇咩特別情況,如果沒有,就會印返上次份藥單,出去約期拎藥。

自己陪診

心入面明白醫生係真心想幫助病患的,但睇睇外面等候嘅人何其多,無可奈何啊⋯⋯每一次覆診,盡量自己陪診,始終醫生每一次覆診都唔同人,未必清楚病史;陪診員亦唔會太清楚我媽平日狀況,未必可以在見醫生嘅短短幾分鐘入面,同醫生提及遇到嘅問題。不過陪診真係要花好多時間在等候上,排隊覆診兩個鐘、拎藥通常輪候大半個鐘到一個鐘,覆一次診連埋來回交通,前後四至五個鐘走唔甩,請半日假時間其實掹掹緊。等候嘅時間好長,等緊無聊,幫阿媽按摩一下,當成係一個唔錯嘅相處時光。

見醫生

前幾日覆診,我以為好似平日咁樣例行公事,排隊等候、諗定一陣要講咩、入到房、講、然後出返黎。但係遇到一個細心問診嘅醫生,仔細問、仔細觀察,見佢流少少口水問我媽係咪有吞嚥困難,我話係,見緊言語治療師;又問活動能力各樣,將不必要的藥物除去,檢查報告發現血液樣本有一個不合格⋯⋯果一刻,我好感動,好耐都無見到一個咁有heart嘅醫生,好耐未試過覆診覆得咁輕鬆,唔洗一入醫生房就開始問答比賽。醫生同病人嘅關係,就只係咁單純而美好。問到有一刻,我有啲擔心醫生,你咁仔細,咁你今晚幾點先可以做完啲野啊?真係好多謝你啊!

回歸基本步,其實醫生能夠有多點時間去察覺病人有咩問題,病人才得到適切醫治。當以前冇輪椅等候區,到而家很多老人家坐輪椅;當以前覆診等候一個鐘,到而家等最少等兩個鐘;當以前五個月覆一次診,到而家一年覆一次。當而家每一次覆診見醫生只係得幾分鐘,以後人口老化更厲害,咁第日係咪要醫生睇一睇、改一改、印一印,就計完成左一個病人⋯⋯?

覆診見醫生,真係好似一場問答比賽
分享此文:

You May Also Like