點樣應付認知障礙異常嘅行為問題?

上文<在家照顧抑或留在院舍照顧較好?>提到當我媽出現行為問題令人無計可施。基本上遇著佢情緒差/分唔清時空、情景而大吵大鬧,就等於精神受左一輪轟炸,大家都辛苦。上網搵既資料都算齊全但比較概括,都係果啲方法,例如轉移話題、聆聽唔爭辯、安撫等等,但實戰唔係幾 work。

支持正版如覺得有用買返本啦~!

有關照顧認知障礙者既書,以台灣出版的比較practical,對長者照顧提出比較人性化的照顧方法。其中日本竹內出左本《失智症照顧指南》,提出根據患者的行為特徵而作相應的照顧,達到「零約束、零臥床、零尿布」,在日本的院舍試行擺脫尿片行動。

睇到覺得好厲害。

我懷疑在香港院舍的可行程度,我媽住的院舍有一個行得走得的阿婆,走失左之後被綁手綁腳。香港院舍人手少睇唔到咁多,安全大曬令老人家連行路既自由都無埋。而我媽行得未夠叻,係院舍無資格行路的,成日一係綁在床上,一係綁在大班椅,安全至上嘛,要完全「零約束、零臥床、零尿布」睇怕得富豪院舍或者自己屋企先做到。



咁講下竹內既理論,重點係6大行為特徵(呢度唔多講)

好多失智患者都係因為水份不足,出現意識障礙,別忘記人體七成由水份組成;

運動少冇胃口就唔想食野,整整下搞到營養不良,渾身無力疲倦,惡性循環活動能力更低缺水、無食夠飯,無力痾唔到屎,就會引起異常行為:在早上好安靜,下午開始變得躁動不安,晚上好激動。點解?一旦便秘,大腸為左排便異常興奮,刺激自律神經異常造成情緒不安定。相反,痾左屎就身心舒暢,一天都光曬。

點做好?好簡單,就係:
好好飲水、好好食飯、好好痾屎,簡單但要做到唔容易。

的確,我媽中風之後,吞嚥能力差左好多,飲水食飯咁基本既野都變得好困難做到。無屋企人要佢飲湯飲水,基本上一日一杯水都飲唔到。院舍啲飯菜難食更加唔想吞,身體暴瘦成日病。怎麼辦?於是,帶佢去言語治療重新學吞野、約見營養師開多罐奶粉、請個鐘點姐姐日日餵佢飲湯飲水、落街散步、去廁所痾屎。而家唔穩定既日子少左好多了。

點樣應付認知障礙異常嘅行為問題?
分享此文:

You May Also Like