對於有吞嚥障礙嘅老人家,點做先唔會「濁親」?

上文<點樣應付認知障礙異常嘅行為問題?>講到,要好好改善認知障礙患者嘅行為異常問題,方法好簡單,就係:好好飲水、好好食飯、好好痾屎。

好好飲水,係關鍵。

但吞唔到嘢,點樣好好飲水?

對於有吞嚥障礙嘅老人家,點樣做到飲水食飯唔會「濁親」?(資料圖片)

我媽在中風後出現吞嚥困難,連飲水食飯都會「濁親」。加上在院舍自己吃飯,飲幾多、食幾多冇人理,慢慢養成左拒食習慣。果時唔飲水、唔食飯,體重在短短幾個月甩左幾十斤。瘦弱、神志不清、意識迷糊⋯⋯ 當打擾到其他院友,必要時就要服用醫生處方嘅精神藥物控制。

對於平常人黎講,吞嘢係一種本能,話咁易,但對於有吞嚥障礙嘅老人家,飲水好容易會「吞錯隔」。而後果亦會好嚴重,隨時導致吸入性肺炎入院。咁點樣做到飲水食飯而唔「濁親」?

有吞嚥困難嘅患者,只要遵從言語治療師指導,狀況會有很大的改善。(資料圖片)

第一步,亦都係最重要嘅一步,就係趁內科/ 老人科覆診同醫生講,患者飲水食飯有問題,咁醫生就會轉介去言語治療科。我地排公立醫院,等左半年唔洗可以睇新症,相對而家黎講都算快。

第二,勤加練習。言語治療師會教點樣重新控制舌頭、口腔肌肉。每堂30-45分鐘,落堂派功課,家人最好每日陪同患者練習,慢慢掌握返吞嚥技巧,情況會有好轉。

第三,調節飯餐軟硬。

第四,使用凝固粉。凝固粉應該點揀?

吞嚥困難若得以改善,唔再「濁親」,飲水足,意識變得清楚,行為問題得到緩和,可謂環環相扣。

待續。

對於有吞嚥障礙嘅老人家,點做先唔會「濁親」?
分享此文:

You May Also Like