牙痛慘過大病(下)

上一篇「牙痛慘過大病」提到刷牙唔屬於院舍住宿必須提供嘅服務,因為咁我媽啲牙爛得好快。咁之後我帶我媽睇過唔同醫生同牙醫…… 要搵到個願意睇有心臟問題+中過風+認知障礙既牙醫一啲都唔容易。

內科醫生

由於我媽本身中過風,食開薄血丸,有抗凝血功能,常理都知唔可以貿貿然剝牙。喺政府老人科覆診,我媽唔識表達,我就同內科醫生講我媽牙齒潰爛嘅情況。

我:「醫生,我媽話啲牙好痛」

醫生全神貫注望電腦打字。

我:「佢有好多爛牙……」

我:「但係呢,佢食緊薄血丸。」

醫生:「咁樣好難止血」

繼續打字印藥單。

我:「佢牙真係好痛…… 其實果隻藥可唔可以停一停,去剝牙。」

諗左一陣,醫生:「考慮病人身體情況,停藥會令病人有性命危險,唔可以停藥。」

如是者,我問左個醫生幾次,佢都係唔建議停藥剝牙。可能係我講得唔清楚而醫生好忙,其實我係想叫醫生俾advice停藥安排去剝牙,唔係完全停藥。我果時又唔醒目,應該叫醫生立即轉介我媽去政府牙科度睇嘛……於是我就開始用自己既方法搵牙醫。

唔好期望每個牙醫知道認知障礙既長者唔會有意識去刷牙,同埋佢地住喺院舍生活係無自由,長者唔係想去邊就去邊,刷牙之常人咁普通既事,佢地隨時做唔到。(資料圖片)

1. 政府牙醫

之後我媽keep住牙痛,於是我預約左政府牙科診所。政府牙科要提早一個月book,先有得睇症!睇症果日終於到,政府牙醫一見到我媽啲牙

牙醫:「有冇長期病患?」

我:「我媽中過風,食緊薄血丸」

牙醫:「醫生有冇建議可以停藥?」

我:「冇啊」

果日遇著我媽「師傅到」,情緒有少少高漲,係咁重覆同牙醫講「啲牙好痛」,係咁問牙醫「係唔係剝牙啊」咁樣。之後,個牙醫都無幫我媽檢查,就話:「咁樣剝唔到牙,用防敏感牙膏返去刷下,另外用埋牙縫刷同漱口水,睇下情況有冇改善。」

我:「但係佢住老人院,冇人幫手早晚刷牙,而我鐘點工人只係下午上去……」

牙醫:「咁樣無辦法喎」

我拎左兩支試用裝牙膏,無奈咁推住我媽離開診所。等左成個月睇牙醫,換來「無辦法喎」真心吹漲。就算有中風、心臟問題同認知障礙既老人家,都會好似一般人咁牙痛,牙痛難當就需要剝牙,唔剝就食唔安瞓唔落,影響情緒。牙痛係因為有蛀牙,而點解會蛀牙,正正係無辦法維持口腔清潔衛生,做唔到早晚基本刷牙啊嘛!咁你叫一個住老人院行動不便、無意識既老人家去早晚刷牙,係解決唔到牙痛問題喎!

2. 私家診所牙醫

無理由無牙醫可以幫忙。於是,我帶我媽去一間我去過既牙醫診所。喺預約既時候,姑娘已經講明,我媽既情況未必可以喺佢地診所剝牙,最後只可能俾錢諮詢一下。

今次呢個牙醫,檢查完我媽既牙齒,單刀直入:「全部牙都差唔多蛀晒,唔剝牙會一直痛,可能今日係左邊痛、聽日係右邊痛」

牙醫清楚我媽既狀況之後,我媽既心臟問題其實唔係無得搞,之前睇過類似既病人,可以寫信去公立醫院內科問下停藥安排。而診所設備冇醫院咁好,牙醫建議不如直接去私家醫院既牙科門診,搵邊個醫生。時間、金錢就係用左喺度,唯有同自己講,而家起碼有個方向,知道下一步可以做咩。

後記:原來耆智園有為需要牙科服務既認知障礙長者提供相關資訊,大家如果有需要可以搵佢地幫手。而上一篇文章出左之後,亦有網友inbox分享帶住院老人睇牙經歷,又介紹專睇老人、有耐性、細心既牙醫俾我,原來大家都在尋尋覓覓,真係好多謝大家!

3. 私家醫院牙科門診

終於約到期睇私家既牙科門診,檢查完,牙醫知道左我媽身體情況之後,建議我地去返公立醫院既牙科,個度比較可以處理複雜既個案。咁我就同返牙醫講之前睇其他牙醫既經過,佢就話可以幫我地寫信去公立醫院內科,建議內科醫生轉介我地去公立牙科,轉介唔到就advice停藥安排。

然後,再等多一個多月,牙醫收到公院內科醫生既回信,原來我媽既情況,剝牙前停一日藥就搞店,就係咁簡單。剝牙一個少少既要求,兜左幾圈先搵到條路。唔緊要啦,搵到就好了。

而呢個牙醫明白我媽有認知障礙,有時係會不停重覆問佢問題,佢次次都耐心咁回答,講笑咁話我媽而家十足一個活潑好奇既細路仔咁。係囉!人到咁上下可能就會返老還童。

我媽而家冇再日日話牙痛喇!太好了!

今次學到野,唔好期望每個牙醫知道認知障礙既長者唔會有意識去刷牙,同埋佢地住喺院舍生活係無自由,長者唔係想去邊就去邊,刷牙之常人咁普通既事,佢地隨時做唔到。

另外就係,醫生事醫生了。病人講咩都冇用,有咩唔舒服,請醫生轉介或者協調最好。又長知識了!

牙痛慘過大病(下)
分享此文:

You May Also Like