小人物做小事

最近看到新聞,有院舍開始試行「無綁」,唔再以「安全衣」等約束物處理「有行為情緒問題」嘅老人家,去限制佢地既自由,而係透過改變作息時間、調整老人生理時間表,去減少行為問題,令佢地生活得更加開心。其實我心裡面係好高興、好高興,真係好高興。我覺得呢個可以話係一場改革!了不起!十分敬佩可以做到,同時好希望「無綁」可以成為一個潮流,喺香港院舍界慢慢普及。

一般院舍嘅大作息,例如下午四點食晚飯、晚上八點熄燈瞓覺係好難改變。老人家早食飯早瞓就早醒,醒左冇野做,(亂)諗野,加上認知障礙症冇左一啲記憶,就以為天光要起身、要搵野、要搵人,當然想做嘅事唔會咁易達到啦!於是爬床、大叫,情緒激動起來=有行為情緒問題。為左安全,要穿安全衣、戴約束物。的確,老人家被綁後的情緒只會更差、更激動,情緒激動只有一個下場,綁得更緊。

心裡面雖然期待一天「無綁」會普及,但唔知改變幾時會黎。

好多有認知障礙嘅長者都係因為水份不足,出現意識障礙,別忘記人體七成由水份組成;運動少冇胃口就唔想食野,整整下搞到營養不良,渾身無力疲倦,惡性循環活動能力更低。缺水、無食夠飯,就會無力,痾唔到屎,便秘,大腸為左排便異常興奮,刺激自律神經異常造成情緒不安定,引起異常行為。(資料整理自《失智症照顧指南》)

今日上院舍探媽媽,情緒十分高昂,同我講佢屋企啲貓死晒,佢好傷心,問我係咪真架?佢要去搵啲貓,但比人綁到好實。我知道我媽「師傅到」了。我見扣子上纏著透明膠紙,職員話佢半夜瞓唔到覺,發作得好厲害,自己識解左個扣,無辦法先咁做,建下次覆診試下拎安眠藥。食藥起碼有覺好瞓,瞓唔到影響身體仲大鑊,我明啊。其實為左唔影響我媽得到嘅正常照顧同埋其他院友,睇醫生並且接受藥物治療控制情緒。但,已經食夠多藥了吧?

既然大環境暫時改變唔到,小人物就做點小事。我見好多住院舍嘅老人家都有工人幫手。於是我都請左工人,到院舍既日常工作就係做最基本既:飲水、運動、排便。正正係希望飲水令意識清楚一點;運動減少午睡時間,「除綁」去公園散步、活動身體,消耗能量希望讓晚上有一覺好眠;排便後身心愉快,減少不安。但點解最近方法唔奏效?諗諗下最近一係太曬太熱、一係落雨,冇落公園散步做運動,睇黎室內踩下單車都係唔錯既選擇呢!

小人物做小事
分享此文:

You May Also Like