如果有一天能夠回家,即使只是坐上半天

三年前離院的下午,媽媽被送到陌生的院舍,我放左工急急忙忙趕到去。

當時出院期緊逼,醫院方面不斷催問媽媽離院嘅安排,苦於思索應該帶媽媽回家,抑或到院舍安老。種種情況、種種困難,一言難盡。結論是有些東西無法立即解決,當時屋企環境唔合適返去住,家人無辦法照顧到媽媽,也沒辦法即時請到工人⋯⋯如果希望她得到好的照顧,入住安老院似乎是最好的選擇。

上到院舍,見媽媽睡在新床位上,佢岩岩瞓醒一覺。我同佢講:「呢度院舍黎,你而家住住呢度先啊!」佢眼泛淚光問我,佢好返少少係咪可以返屋企。我果刻十分矛盾、十分歉疚,十分唔捨得,差啲就喊左出來。我安慰佢,然後問下佢食左飯未。院舍環境乾淨衛生,有咩身體不適可以通知護士,基本照顧齊全,而且對家人嘅照顧壓力無咁大。當時諗,佢去到新環境要多一點時間適應,可能適應左院舍生活就唔會咁想返屋企呢?

選擇讓媽媽生活得開心的路。(網絡圖片)

今年是我媽媽入住院舍嘅第三個年頭。

因為認知障礙症帶來嘅行為問題,情緒唔穩定時必須穿上約束衣物,一日廿四小時唔係瞓喺度被縛著,就係坐喺度縛在大班椅上。日日受困,有時仲會講都冇用喇,不如早啲去啦!唔對路,之後請左鐘點姐姐日日上院舍為佢鬆縛,俾佢飲水、去廁所、散步放風,做運動,渡過一天最開心自由嘅三小時,佢仍然時時問我,幾時可以返屋企啊?唔知佢指嘅係咩屋企,娘家還是某時期嘅屋企。在院舍生活,如果行動不便,情緒不穩,就會令僅有的自由都會失去埋。身體被約束,靈魂被禁錮。院舍最緊要安全第一,有危險先縛著老人家,大家都係咁做,不容易改變。因為好難改變,成為想帶媽媽返屋企其中一個原因。

上面呢個真人騷我睇左好多次,好寫實,如果有一日我過著同樣嘅生活,都應該同佢一樣覺得渡日如年,不如早啲埋單一了百了。曾經我以為自己幫媽媽揀左最好嘅照顧,有很好的環境、有人服待、有支援,睇住我媽日漸消沉、笑容漸少,在我能力範圍內,覺得揀左最好嘅比佢,佢有冇真係覺得好?

返屋企要配合好多,居家安老談何容易。(網絡圖片)

從小由媽媽帶大,無論大病小病,長成什麼模樣,媽媽都在身邊。如今餘下的日子,只想好好陪伴,希望媽媽不用終日臥床/坐,可以愉快自由健康過日子,為活著感到高興。我唔敢肯定說屋企照顧一定比院舍好,院舍有社工、護士,24小時有支援,尚未盡完美但照顧的確很穩定;當然係屋企比較溫暖自由,但返屋企要配合好多,家居環境、照顧者要有知識和負責任、必要時懂得尋找專業人士協助、工人培訓、生活作息編排、飲食等,亦要是乎媽媽身體狀況,居家安老談何容易。三年過去,終於有能力可以如願,帶媽媽回家的心不變。當然心裡是明白的,即使最後只能夠返屋企坐上半天,飲杯茶便要回去,也很滿足了。

黎緊將會由室內裝修開始,鋪平回家的路。

如果有一天能夠回家,即使只是坐上半天
分享此文:

You May Also Like